woensdag 9 mei 2012

Hoe werk zoeken je creativiteit bevordert (blijkbaar)


Op dit blog heb ik altijd hard geroepen dat werk zoeken een fulltime baan is. En dat is het ook. Maar dat kan namelijk helemaal niet. Ik heb het geprobeerd. Maar om mijn mentale gezondheid goed te houden, heb ik een tijdje terug maar besloten het aantal uren solliciteren wat terug te brengen.

Enfin, ik had dus ineens wat meer tijd over. En wat er dan gebeurt? Nou, cupcakes, gekruid gehakt en Instagram foto’s.

Het was nooit mijn bewuste keuze om creatiever te worden. Het sloop er gewoon in. Zo had ik maanden geleden na het krijgen van een schattig roze kookboek over cupcakes het plan opgevat om nu eindelijk eens te gaan bakken. Voor een gemiddeld persoon niet bijster bijzonder. Wel voor mij; ik had namelijk nog nooit gebakken. Bij gebrek aan baklust en een oven vroeger thuis ben ik er eigenlijk nooit aan toe gekomen. Ja, misschien iets bakken met vriendinnetjes ofzo. Maar dat kan ik me niet herinneren. Dus dat zegt wel voldoende.

Enfin, die cupcakes zijn er gekomen. Zie: 



Schattig, hè? Maar ze waren ook lekker. Ik werd er ook maar meteen fanatiek in; heb een zelfbedacht Oreo-cakeje gebakken van het overgebleven beslag. En ben nu bezitter van nieuwe bakspullen. Nogmaals, dit lijkt niet bijzonder. Is het wel.

Maar de creatieve uitbarstingen stopten niet daar. Ik kreeg tevens de behoefte om weer foto’s te gaan maken. Dat had ik vorig jaar ook. Het duurde een week.

Dus ik aan de Instagram. Daar was ik drie dagen bloedfanatiek mee bezig. Inmiddels is het Instagram gebruik wel wat genormaliseerd, maar ik blijf rondkijken voor mooie fotomomenten. Zoals deze: 



En nog hield het niet op. Ik hield nooit zo van koken. Maar ik bemerkte ineens enige vreugde bij het uitproberen van dingen. Ja, bij koken hield ik het namelijk altijd op simpel en snel. Maar waarom eigenlijk niet eens de gehakt volstouwen met kruiden (deed ik nooit, vergat zelfs de zout) of er balletjes (gekruid uiteraard) van draaien (deed ik ook nooit)?

En dan natuurlijk schrijven. Eigenlijk toch ook een creatief proces.

Misschien dat mijn rechterhersenhelft de overhand krijgt op mijn linker, omdat de laatste wegens gebrek aan werk zo weinig doet. Straks word ik nog écht creatief!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten