woensdag 16 mei 2012

Het negeren van grote demonstraties

Op 10 mei was er de National March For Life in Ottawa. Hier kwamen erg veel mensen op af.  Ik lees verschillende aantallen (10.000, 12.00, 20.000). Maar dat het er veel waren, mag duidelijk zijn. Op Twitter las ik de opmerking dat je daar niets over op NOS leest of in de Volkskrant. Dus ik zoeken. Was er niets over de demonstratie in Canada terug te vinden? Ik vond dit, dit en dit. Vooral voor de laatste link moet je wel heel gericht zoeken.

Wordt dit nieuws bewust genegeerd?

Dat zou wel raar zijn. Toch houd ik er niet zo van om dat gelijk te roepen. Want ik weet het niet. En ik houd ook niet van het slachtoffer spelen. Ook al gaat het dan om een beweging.

Maar toch, wel worden er ook Marsen voor het Leven in Europa georganiseerd. Maar daar hoor ik niets van in de media. Ik weet het eigenlijk alleen via blogs. Op de website van de Volkskrant, de NOS, de NRC vind ik in ieder geval niets terug als ik “mars voor het leven” intyp. Hebben ze het dan werkelijk niet gehad over de 1400 deelnemers aan de mars in Den Haag in 2011? Of de 3000 (de politie houdt het op 1900) in Brussel?

Dit valt toch op? Waarom horen we hier zo weinig over?

For the time being moet ik maar goed opletten en dit ‘verborgen’ nieuws zelf maar bloggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten