donderdag 31 mei 2012

Boodschappen doen met een app


Omdat laatst mijn pen het niet deed tijdens het boodschappen doen en ik dus mijn boodschappenlijstje niet kon afstrepen (want dat is handig), besloot ik eens mijn Appie-app te gebruiken waar die onder meer voor bedoeld is: een boodschappenlijstje afwerken.

Fase 1: Een goed begin....
Ik loop de winkel binnen en wil mijn telefoon pakken. Deze is zoek. Vijf minuten sta ik in mijn tas te graaien. Bijna verlang ik weer naar mijn ouderwetse papieren lijstje. Dat is echter nu geen optie, want alles staat op mijn telefoon. In het nauwe gangpad sta ik mensen in de weg en loop dan maar door, terwijl ik een mandje mee grijp en met een half open tas over één schouder door het poortje loop. Daarachter vind ik mijn mobieltje terug. Hij had zich verstopt in de uiterste hoek van mijn tas. Vlug uit het hoesje en in het open beschermhoesje (die het beeldscherm vrij laat) doen, rugzak sluiten en terug op de rug. Ik kan boodschappen doen.

Fase 2: Boodschappen doen met je telefoon de hele tijd in je hand.
Gaat op zich wel soepel. Ik pak wat ik zoek, klik twee keer op het betreffende product op mijn telefoon en het is gewist van het lijstje. Heel efficiënt en overzichtelijk. Echter, soms wil ik de telefoon eigenlijk even aan de kant, maar ik heb geen fatsoenlijk zakken. Dus dan zou ik weer mijn rugzak af moeten doen om mijn telefoon daar in te doen. Niet handig. Daarom maar met telefoon in de hand, een plastic zakje van de rol trekken, deze openen en volgooien met tomaten. In de benauwde angst dat ik mijn telefoon laat vallen. Dat is namelijk eerder gebeurd. Ook niet handig.

Fase 3: Betalen.
Het is druk. Ik wil graag mijn telefoon eerst weg doen. Dus ik doe mijn rugzak af, maar kan het hoesje niet vinden. Intussen rolt de kassaband verder en wordt de lege ruimte achter het boodschappenbalkje steeds groter, terwijl ik me voorstel hoe de persoon achter mij misschien bedenkt dat hij beter even voor kan gaan. Dus nog steeds met de telefoon in hand gooi ik snel mijn boodschapjes op de band weer in de benauwde angst dat ik mijn telefoon laat vallen. Dat gaat goed. Ik vind mijn hoesje, haal mijn telefoon uit het open beschermhoesje, doe hem in het gewone hoesje en ben klaar.

Conclusie: 
Boodschappen afvinken op een app is handig. Maar omdat ik perse mijn telefoon in het open beschermhoesje wil hebben en deze dus moet verwisselen en geen zakken heb waar ik snel mijn telefoon in kwijt kan en dus mijn rugzak steeds half af zou moeten doen, wordt het weer wat minder handig. Ach, anders moet ik maar gewoon mijn pen even controleren voor ik boodschappen ga doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten