dinsdag 14 februari 2012

Op verkenning in de achtertuin

Ik weet nu: verhuizen binnen mijn eigen stad boort geen dwingend verlangen aan mijn omgeving te leren kennen. Ik ben er tenslotte al honderd keer doorheen gesjeesd, in mijn haast op tijd in de mis te zijn (overigens een schijnbaar verloren strijd, maar ik blijf hoopvol). Dus. What’s new? Nou….

Het was mij eigenlijk nooit opgevallen hoe mijn oude en nieuwe buurt verschilden.  De nieuwe oogt gezellig (cafĂ©’s), gevarieerd (de mensen) en divers (de bebouwing). Mijn oude buurt: grijs en saai.  

Enfin, het even rondkijken in mijn buurt, ja, zelfs in mijn eigen straat bleef uit. Het duurde dus enkele weken voor ik wist waar onze schuur zich bevond en dat de brievenbus pal tegenover ons huis staat.  

Maar! Vandaag heb ik mijn buurt gezien. Een paar verassingen: de sporthal, de koffieshop (louche of echt, weet ik niet), een biebje en mijn nieuwe huisarts. Alles extreem dichtbij. Jeuj. Leer ik na al die jaren mijn eigen stad weer een beetje beter kennen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten