donderdag 29 december 2011

Vergezocht, maar leuk bedacht

Die SIRE, toch. Komt met de Conventie van Genève om onze hulpverleners te steunen. Dan spits ik als HOR-fan natuurlijk extra mijn oortjes. Want waar gaat dat over?

Nou ja. Met die vraag ben ik dus blijven zitten. Want waar gaat dit over? Ik weet niet goed wat ik er van vind. Is dit niet wat vergezocht? Die vergelijking gelijk met oorlog. Wel gelijk heel drastisch, hoor. En dan met een conventie komen die alleen op een vrij specifieke situatie van toepassing is.

Het idee van ‘in oorlogstijd doe je zoiets al niet, dus in vredestijd al helemaaaal niet’, is wel duidelijk, hoor. Ze verwijzen ook naar de beschermde status van hulpverleners in oorlogstijd. Prima. Maar ehm, in oorlogstijd worden hulpverleners ook niet altijd met rust gelaten. Sterker nog, blijkbaar wordt het Rode Kruis embleem nu nog wel eens als doelwit gezien. Just saying…

Maar goed, ik wil SIRE niet dissen! Ze streven tenslotte een zeer goed doel na. Ik sta er ook achter. Maar ik moest er wél even wat over kwijt. Voor de goede orde.  Ik kan er nog wel meer over zeggen, maar vermoed dat ik er dan té serieus op in ga. Dus ik wil er niet te veel woorden aan wijden. Het doel is tenslotte goed en de vergelijking leuk bedacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten