donderdag 3 november 2011

De wondere wereld van het solliciteren

Solliciteren gaat over een hobbelig terrein. Zo heb je twee gesprekken in één week. Dan heb je het even he-le-maal gehad. En vervolgens ben je op één dag met drie sollicitaties bezig, waarvan er één een uitnodiging betreft. Bij het ene bedrijf trekken ze je een aanbod in, bij een andere krijg je na twee maanden te horen dat je bent uitgenodigd. Er is dus een hoop aan de gang, maar hoeveel hangt af van het moment.

Richtend op de functie bedrijfsjurist, kwam ik er al doende achter dat dit toch wel lastig is in het huidige economische klimaat. Bedrijven zoeken nu vooral mensen met meerdere jaren ervaring. En hoewel ik het ondanks die jaren ervaring, wel een paar keer tot een gesprek schopte, was het toch steeds datzelfde gebrek aan ervaring waardoor ik werd afgewezen. Wel kreeg ik  na één van mijn sollicitatiegesprekken te horen dat ik het “in petto had” om een junior bedrijfsjurist te zijn. Gelukkig maar.

In oktober had ik even helemaal gehad, maar ben weer gemotiveerd! En hoppa, krijg ik vandaag een mailtje met een uitnodiging voor een gesprek voor een functie die ik heel graag wil! Mijn sollicitatie was al in augustus, dus dat had ik niet meer verwacht. Nu vroegen ze al wel om mijn secundaire voorwaarden, dus het is niet te hopen dat ze alsnog mijn aanbod intrekken na het horen van die van mij… 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten