dinsdag 6 september 2011

Eerlijk over Wilders….

Ken je dat? Je mag iemand niet zo en dan neig je alles wat die persoon doet negatief te interpreteren. Het is niet goed, maar je doet het wel.

Die gedacht kwam in mij op nadat de PVV haar plan over de rol van het Koningshuis had gepresenteerd.
Voor ik verder ga: ik ben geen pro PVV-er. Maar ik wil wel kritisch zijn en mocht de PVV iets zinvols zeggen, dan moeten we dat ook erkennen.

Ik heb me niet in alle plannen verdiept, maar ik weet wel dat de PVV blijkbaar liever alleen een ceremoniële rol voor de Oranjes wilt. Is dat zo vreemd? In ons land heeft een niet democratisch gekozen koning(in) een rol bij de totstandkoming van de regering. Daar sta ik ook kritisch tegenover. En ik denk dat er wel meer zijn die dat doen. (Overigens ben ik wel heel Oranje gezind en kan ik me voorstellen dat onze royals geen zin hebben in alleen een ceremoniële rol. Een echt helder standpunt heb ik dus nog niet gevormd).

Dus geen rare gedachte van de PVV. Toch krijg ik het idee, dat de PVV soms wordt aangevallen alleen omdat het de PVV is. Of zie ik dat verkeerd? Dat vind ik toch een beetje raar.

1 opmerking:

  1. haha. ja, wat betreft dat alles negatief interpreteren: ik had er nog niet zo over nagedacht, maar dat doe ik ook wel eens inderdaad :-) en wilders is het object daarvan! wat dat betreft denk ik dat als ik mijn eigen beleving even door kan trekken naar de samenleving en de kranten, je een punt hebt.........!

    BeantwoordenVerwijderen