dinsdag 13 september 2011

Reislustigheid, plannen en gêne

Als je in mijn vakgebied solliciteert buiten je eigen regio, dien je reislustig te zijn en Amsterdam een leuke stad te vinden. Want echt ALLE wervingsbureau die voor mij interessant zijn, zitten in onze hoofdstad.  Dat is niet erg. Ik vind treinreizen best leuk (lees: tijd om te lezen) en zoals zo velen zou ik best in Amsterdam willen wonen. Nee, een dagje treinen naar Amsterdam is geen straf.

Nadeel is wel: de reistijd. Die gaat af van je tijd om te vacatures te zoeken en brieven te schrijven. Eén afspraak in Amsterdam en je bent je hele dag kwijt!  En niet te geheel te verwaarlozen; je bent elke keer zo’n twintig euro kwijt. Daarom leek het mij wel zo efficiënt om meerdere bureaus op één dag te bezoeken!

Gevolg: gedoe met een klein beetje gêne op de koop toe. Met bureau X had ik een tijd en datum gepland. Contact met bureau Y betekende vervolgens een waar overleg over hoe laat ik dan het best kon komen en wat de reistijd was tussen X en Y. Daar kwam de gêne, want iemand die zich dient bezig te houden met recruiten, was nu ook nog een beetje gids. Ik zette mensen wel aan het werk! Goed, er werd voor mij een tijdstip geblokt bij bureau Y, zodat ik weer bij bureau X kon vragen of ik de afspraak kon verzetten met een half uur, om vervolgens aan bureau Y te laten weten of het geblokte tijdstip door kon gaan.

Ik bedoel, ik wil niet overkomen als iemand die heel moeilijk doet, maar zo voelde ik mij wel. Al hadden ze er bij beide bureaus gelukkig wel begrip voor!  Dus het was even spannend, maar met twee afspraken op één dag ben ik weer iets efficiënter bezig.

1 opmerking:

  1. En dan nu nog in de trein de vacatures gaan zoeken; dan ben je nog efficiënter bezig!

    BeantwoordenVerwijderen